עפרה גלברט-אבני ונורית צרפתי – מפגש סופר מאייר

כיצד נולדים ספרים  במילה ובצבע

המפגש כולל את הספרים שעפרה כתבה ונורית איירה:

"עם צבע אחד ומכחול",  "עמית כבר לא פוחדת", "חץ וקשת ושד משחת", ספרי סדרת "ניצנים", ספרי סדרת "קוראים סיפור" וספרים נוספים שנורית לא איירה, בהתאם לגיל הילדים שמשתתפים במפגש (ראו רשימת ספרים מלאה בהמשך).

במפגש, עפרה מספרת מסיפוריה נורית מציירת מציוריה, ושתיהן מספרות על העבודה המשותפת של סופרת וציירת.

נושאי המפגש:

* מאין באים הרעיונות לראשה של הסופרת?

* האם גיבורי הסיפורים הם ילדים אמיתיים?

* כיצד ממציאה המאיירת בציור, את הגיבורים שהמציאה הסופרת במילים?

* כיצד מביעה המאיירת בציור את רוח הסיפור ואת תוכנו?

* באיזה צבעים ובאילו טכניקות משתמשת המאיירת?

* כיצד סופרת ומאיירת משתפות פעולה ליצירת הספר?

מפגש לכיתות ה'-ז'

כיצד נולדים ספרים  במילה ובצבע

המפגש מתבסס על ספרי הנוער שעפרה כתבה, כמו "סוד הבית הוורוד" (ראו ברשימת הספרים שבהמשך), והספרים שנורית איירה: "מאחורי דלתות סגורות", "לראות בגובה העיניים".

 נושאי המפגש:

* לחיות עם סוד – סודות טובים וסודות רעים.

* שאלות ותהיות של ילד מאומץ.

* איך מעצבים את דמותו של ילד עיוור בספר?

* איך מציירים עיוור?

* כיצד ממציאה המאיירת בציור, את הגיבורים שהמציאה הסופרת במילים?

* כיצד מביעה המאיירת בציור את רוח הסיפור ואת תוכנו?

 יש להכין למפגש משטח כלשהו להצמדת שני בריסטולים, שעליהם נורית תצייר בזמן המפגש. את הבריסטולים,

הצבעים וכל השאר נביא איתנו.