לינוי בר גפן – הרצאות

לינוי בר גפן, עיתונאית ואשת תקשורת, עובדת בטלוויזיה, ברדיו, באתרי אינטרנט, בעיתונות הכתובה וכן מלמדת תקשורת ועמידה מול מצלמה וקהל.

את הקריירה העיתונאית התחילה ככתבת בגלי צה"ל והמשיכה ככתבת הפוליטית של אתר וויינט. החל מגיל 21 עובדת בעיקר בערוצי הטלוויזיה השונים. בתחילה בכבלים, לאחר מכן המשיכה בערוץ 10 כמגישת תכנית הבוקר, סדרות דוקומנטריות, מבזקים ועריכת כתבות. בתום חמש שנות עבודה בערוץ 10 עבדה במשך כשלוש שנים בזכיינית ערוץ 2, "קשת", בהנחיית תכנית האקטואליה האינטראקטיבית "מה קורה" וכן תכנית הבוקר. לאחר מכן עברה לזכיינית המקבילה של ערוץ 2, "רשת", שם הגישה את תכנית התחקירים 360 ואת רצועת הסרטים הדוקומנטריים "הסיפור". במקביל יצרה כמה סרטים וסדרות מז'אנר הדוקו, כתבה בכמה עיתונים, למדה את קורס "יסודות התקשורת" במכללה למנהל וכן עמידה מול מצלמה בבתי הספר של רשת ו"בלה בלה".

כיום בימאית ומגישת התכנית "על המשמר" בערוץ התאגיד ומגישת "יהיה בסדר" לצד אביב לביא בימי רביעי בגל"צ.

"לינוי בר גפן –אישי"

ברגע אחד הכל יכול לקרוס ולהשתנות, שום דבר אינו מובן מאליו… בהרצאתה, תספר לינוי על חיים שהתהפכו, תחלוק עם המאזינים את סיפורה האישי, מה כל אחד יכול ללמוד מזה כדי להתמודד בחייו שלו עם אירועים דרמטיים ובלתי צפויים ומה ניתן לעשות כדי להתכונן לאתגרים, גם כשהם נראים בלתי אפשריים.

"גברים מקשת, נשים מרשת – איך אנחנו מוצגים במדיה"

אישה מאוד יפה על מסך הטלוויזיה פותחת כפתור – איך זה יגרום לגבר למות לפניה?  מומחה מתראיין ברדיו על בריאות טובה – אז למה המאזינות רק חולות יותר?  פרסומת בעיתון מדווחת על סייל ענק של נעלי עקב – מי אמר שהיא לא פונה לגברים? מה הקשר בין המחקר החדש שעליו קראתם באינטרנט לבין הפרסומת שמופיעה לידו? מי היא האישה האידיאלית? מי הגבר שאתם חולמים להיות?

את כל התשובות לשאלות האלה אפשר לקבל ברגע, כשמבינים איך עובדת המדיה ואיזה דימויים על עצמנו, כגברים וכנשים, היא מקבעת.

כולנו רוצים שהתקשורת תשקף את המציאות, אבל מה קורה לנו כשהיא באמת עושה את זה?

ההרצאה "גברים מקשת, נשים מרשת" בוחנת איך הטלוויזיה, הרדיו, העיתונות הכתובה והרשתות החברתיות מציגות גברים, נשים ואת מה שמתחולל ביניהם. היא מדגימה מה המטרה האמיתית של אמצעי התקשורת, באילו טכניקות הם משתמשים ולמה גם האינטליגנטים והרגישים שבינינו עשויים לאמץ את המסרים התקשורתיים אפילו בלי להרגיש.  ההרצאה, שבה גם הקהל לוקח חלק, מלווה במצגת, קטעים הלקוחים מתכניות טלוויזיה ששודרו והמלצות איך להפוך לצרכני תקשורת טובים יותר. ההרצאה פונה לנשים ולגברים כאחד.