שהם סמיט מקיימת מפגשים עם פעוטות (מגיל שלוש וחצי), ילדים, בני נוער, מבוגרים וכן מפגשים רב-גילאיים. מפגשיה מתאפיינים בדיאלוגיות ובספונטניות, והם תמהיל של קריאת ספרות ודיבור על קריאה, כתיבה, פרשנות ובקורת חברתית. נדונים בהם נושאים העולים מספריה וניתן מקום לשאלות, גם תוך כדי המפגש. עם ילדי הכתות הנמוכות מקיימת מפגשים בנושא דמיון ומציאות בעקבות ספריה המאויירים, כמו כן מקיימת מפגשים המוקדשים לנושא אחד (חיי סופרות, עיבודים לספרות חז"ל, מפלצות, גיבורים וגיבורות) ומלווים במצגות מרהיבות ובהן חומרים אמנותיים/היסטוריים.
"יקינתון" – סיפור על חברות ושיר (מפגש לכתות א-ג) – במפגש נקרא את הספר ונכיר את סיפורי החיים של הדמויות העומדות מאחוריו, נתבונן באיורים ונמצא בהם רמזים לשירי לאה גולדברג.
"דודה לאה" – מאת שומיש – סיפור חייה ויצירתה של לאה גולדברג – המפגש יעסוק בחייה וביצירתה של לאה גולדברג ובשאלה מהי ביוגרפיה ואיך כותבים אותה.
"אגדת אסטריד" (מפגש לכתות ד-ו) בעקבות ספרה בשם זה – סיפור חייה ויצירתה של הסופרת השבדית אסטריד לינדגרן – מחברת "בילבי"
'אברה- המסע אל הציור' – מפגש בעקבות הספר (כתות א-ד) – מפגש עם סיפורו המיוחד של הצייר אברהם פרדו, עם התרבות האתיופית ועם שבר ההגירה.
מפגש "ילד עיר" ( לכתות ג-ו) – קריאה ושיחה על עניינים שונים העולים מן הסיפורים ( השאובים, בעיקרם, מן המציאות המשפחתית של הסופרת ובנה)
"האגדות שלנו" – מפגש עם אגדות חז"ל ועם "ספר האגדה" לביאליק ורבניצקי – המפגש עוסק באגדות חז"ל כסוגה ספרותית, בחשיבות של נשיאת לפיד התרבות מדור לדור, בעיבוד ובתרגום, ובסוגיות מוסריות העולות מן הסיפורים.
"מפגש מיתולוגיות" – בעקבות הספרים "ששה גיבורים גדולים","שש גיבורות גדולות" , "שש תחבולות גדולות" ו"מפלצות מן המיתולוגיה היוונית". (לכתות ב-ה)
"מציאות ודמיון" – בעקבות "מי שתה לי", "גומבוץ וקרצ'יבצ'י" "אבא אכל דייסה", "סיפור אחרי השינה" ועוד (לכתות א-ב.)