מהזווית האישית שלי כחובש כיפה סרוגה והן מהזווית המקצועית כמלהק בחדר האודישנים אל מול דמויות הריאלטי שהבאתי לקדמת המסך, עסקתי לא מעט בשאלת האותנטיות.
צחי אליהו – איש תוכן, מלהק בכיר בתעשיית הטלוויזיה ("המירוץ למיליון", "האח הגדול", "מחוברים", "דה ווייס", "אקס פקטור", "בייק אוף" ועוד), פסיכותרפיסט ומטפל מוסמך.
בחברה מלאת סטריאופטיפים דווקא בעולם התקשורת ניסיתי למצוא את נקודות החיבור בין האנשים לאנושות, בין הפרט לרבים. במקום הזה הרגשתי שיש לי שליחות, אולי בשל היותי אדם דתי ומתויג מראש.
מהו החוט המחבר בין רבי נחמן מברסלב, ז'אן פול סארטר ועדן בן זקן
כמלהק שהביא אל המסך דמויות שייצגו לכאורה חלקים מהחברה הישראלית ושעוררו בסדר היום הציבורי שיח חדש ומשמעותי, הרגשתי את שידעתי מלכתחילה – אנשים הם לא מה שאנחנו חושבים שהם.
דרך ההצצה הייחודית שלי על החברה שלנו אעסוק בין היתר בשאלות – מהי אותנטיות? מה הופך אדם מן הרחוב לדמות טלוויזיונית? כיצד האותנטיות שלו מחברת אותנו אליו ומעוררת את זה גם בנו כצופים?
ולמה אנחנו כחברה מתקשים להימנע מסטריאוטיפים? ובכלל מי אנחנו? וכמה אנחנו מאפשרים לעצמנו להיות באמת קרוב לעצמנו.
בתקופה שבה שאלות קיומיות הפכו להיות חלק גדול יותר מהשגרה אם בזמן עבודה לקראת ראיון או פרזנטציה, בדייט או אירוע עם הבני דודים שלא פגשת שנתיים או שהיית בחל״ת ממושכת וטיפוס על קירות הבית יש חשיבות גדולה לעצירה והגדרה עצמית.
בסופו של יום כל אחד מאיתנו מתמודד מול השאיפות, הפחדים והחלומות שלו כשמאחור נסיבות חיינו נושפות בעורפינו ועלינו להגיב למציאות בכאן ועכשיו.
אני מזמין אתכם להתבוננות בדמויות ציבוריות וטלוויזיוניות שכולנו מכירים, ודרכן להתבונן בעצמכם.
המראה הכי טובה לאנשים, היא בסופו של דבר אנשים עצמם.