"הבן שלי. אח שלו": הרצאה + סרט לצוותי חינוך
חגית רון רבינוביץ' היא עיתונאית ויוצרת סרטים דוקומנטריים, אם לארבעה.
בנה בכורה בן ה 26, עילי, הוא אוטיסט שמוגדר בתפקוד נמוך בגלל העובדה שהוא אינו וורבלי וזקוק לעזרה ולתמיכה באופן רציף, אך תפקודו הנמוך, מבחינתה, הוא רק "לכאורה".
בהרצאתה "הבן שלי. אח שלו" מבקשת רון רבינוביץ' לפנות לכל מורה שיושב לו/לה בכיתה ילד.ה דיפרנציאלי שקשה לו, שהוא אחר, שאולי הוא זקוק לקצת יותר, אין זה משנה מה מעיד אבחונו-ולהרחיב את ליבו.
להשמיע את קולה כאימא מיוחדת ולהבהיר עד כמה הפניית המבט הסבלנית והמכילה היא משנת חיים, על אף מורכבותה.
כמו כן היא מבקשת להציף את השיח סביב מערכת היחסים הכי ארוכה שיש לו לאדם, האחאות, ולהאיר את מקומם של גיבורי המשנה במשפחות המיוחדות "האחים של.." דרך סרטה הדוקומנטרי "זה אח שלי"
שיא ההרצאה נרשם כשרון רבינוביץ' מבקשת "סליחה" מבנה השותק על כך ששנים רבות חשבה שהוא "לא מדבר, לא קורא, לא כותב, כלום" ומשתפת אודות פריצת הדרך הדרמטית של בנה, שהחל להקליד בגיל 20 את אשר על ליבו, עובדה שצריך לצעוק אותה לכל עבר, והיא בעצם מעידה על שיקום האמונה שהיא חווה ביכולותיו של בנה, ובהתעוררות התקווה שאין לה סוף – תובנות חשובות לכל איש חינוך באשר הוא.
מעבר להרחבת הידע והמקום בלב, חשוב לחגית שהצוות יחווה תהליך אישי ויחזור הביתה הורה שמחשב מסלול הורותו, מוקיר על מה שיש, ושם ליבו לניואנסים העדינים של האחאות.
ממשובים שהיא מקבלת, המטרה הזו מושגת.
ההרצאה מתאימה לכנסי פתיחת/ סוף שנה, השתלמויות וימי היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים
"זה הילד שלי" – הרצאה + סרט
חגית רון רבינוביץ', עיתונאית, יוצרת סרטים דוקומנטריים ואימא של עילי, האוטיסט ושובה הלב, של אדם, עלמה ומיכאלה, שמככבת בסדרת הילדים המצליחה"שקשוקה".
בהרצאתה "זה הילד שלי" מייחלת חגית להנגיש לתלמידים את נושא האוטיזם בפרט ואת כל נושא המוגבלויות השונות בכלל.
ההסברה נעשית בגובה העיניים מתוך פתיחות ושיתוף כן, אותנטי ואפילו מצחיק.
השיח עם התלמידים הוא מרחיב דעת אבל בעיקר מרחיב לב, מייחל להושטת היד והענקת הכבוד לשונה ולאחר, כמו גם מדגיש את איכות חייו של עילי, התלויה במתנדבים הרבים שמקיפים אותו ועושים למענו, ובכך מעודד לעשיה למען.
פעילות ההכנה להרצאה היא הקרנת סרטה הדוקומנטרי של רון-רבינוביץ' "זה אח שלי" המאיר את מקומם של האחים במשפחה המיוחדת, והתלמידים חווים חוויה של ביקור בית אותנטי וקרוב ומזדהים עם בני העשרה המככבים בסרט.
הסרט יכול להיות מוקרן בכיתות האם, או באודיטוריום אם קיים, והוא נשלח מראש בלווית מערך שיעור מפורט למורים.ות עם המלצות לדיון.
שיא ההרצאה נרשם, כשחגית מבשרת לתלמידים, שעל אף תפקודו הנמוך של עילי (לכאורה), והעובדה שמעולם לא קרא לה אימא, הוא הצליח לסדוק את בועת הזכוכית בה הסתגר, ובגיל 20 גילה לכולם שהוא רכש את הקריאה והכתיבה, והוא יכול להקליד על מקלדת מחשב את דעותיו וחלומותיו דוגמת: "צה"ל נתגייס גם, חייל טוב אני".
לתלמידי יסודי – חטיבה – תיכון (כיתות ה' – י"ב, ההרצאות מותאמות על פי שכבות הגיל)